Cinci motive

Chiar daca sunt abia la inceputul carierei, masiniele cu propulsie complet electrica au potentialul de a schimba peisajul industriei auto. Iata si cinci argumente in acest sens.

Costul bateriilor a scazut semnificativ. Principalul factor determinant in stabilirea pretului de vanzare al unei masini cu propulsie complet electrica il reprezinta costul bateriei. Iar vestea cea buna este ca acesta a scazut semnificat in ultima perioada, de la 1.000 de dolari per kWh in 2010 la doar 200 de dolari per kWh in 2017. Trendul descendent va continua si in anii urmatori, Elon Musk anuntand la intalnirea actionarilor din 5 iunie ca Tesla va ajunge pana in 2020 la pragul de 100 de dolari per kWh. Este valoarea la care automobile precum Model 3 sau Nissan Leaf vor costa cat modelele similare pe combustie interna.

Capacitatea bateriilor creste continuu. Bateriile litiu-ion cresc in densitate cu o rata de 5 – 8 procente pe an. Daca Tesla se tine de cuvant si duce la bun sfarsit promisiunile facute, la inceputul decadei viitoare vom face cunostinta cu primul model complet electric capabil sa parcurga pana la 1.000 de kilometri cu un singur plin de electricitate. In plus, noi tehnologii asteapta sa fie descoperite si exploatate. Este inclusiv cazul celebrilor acumulatori solizi, care promit – pe langa valoarea superioara din dreptul autonomiei totale, si un timp de incarcare mai mic. Costuri de achizitie reduse, spre deliciul producatorilor de automobile.

Masinile complet electrice au o viata indelungata. Contrar tuturor credintelor, bateriile din dotarea masinilor complet electrice nu se degradeaza semnificativ nici de-a lungul timpului, nici in functie de distanta parcursa. In cazul automobilelor Tesla, capacitatea acumulatorului scade cu un singur procent la fiecare aproximativ 30.000 de kilometri. Asadar, costul initial al unui automobil pe baterii poate fi amortizat intr-o perioada mult mai lunga, reducand cheltuielile derivate din detinerea unui astfel de model. Nu mai ramane de vazut decat cum se vor comporta pe parcursul anilor acumulatorii pe care ii vor utiliza celelalte companii.

Masinile complet electrice sunt mult mai fiabile. Un alt argument in favoarea masinilor electrice are legatura cu fiabilitatea acestora. Spre deosebire de un model pe combustie interna, al carui tren de rulare este format in mod normal din peste 2.000 de componente care se misca, un automobil pe baterii vine doar cu 20 de astfel de piese. Senzor de oxigen, convertor catalic, bujii si fise de bujii, termostat sau canistra de carbon activ? Nu va mai fi niciodata nevoie sa le inlocuiesti odata ce vei trecei la o masina cu propulsie complet electrica. Valabil si pentru componentele cu mare greutate, dupa cum este cazul injectoarelor sau turbinei.

Masinile complet electrice sunt mai ieftin de alimentat. Masinile complet electrice sunt mai ieftin de alimentat decat cele pe benzina si motorina, mai ales in conditiile in care pretul barilului de petrol a crescut cu aproximativ 50 de procente in ultimele 12 luni. Poate doar in tarile arabe sa fie mai rentabil un automobil pe cu motor pe combustie interna. Numarul argumentelor in favoarea modelelor pe baterii va creste simtitor in perioada urmatoare de timp, odata cu cresterea numarului de optiuni disponibile, scaderea pretului minim de achitat pentru o masina complet electrica, dar si imbunatatirea performantelor acumulatorilor, evident.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s