Iarna si masinile electrice

Odata cu venirea zilelor friguroase, pentru persoanele interesate in achizitionarea unei masini electrice apare intrebarea cum se vor comporta acestea pe perioada iernii. Posibile dezavatanjace ale masinilor electrice pe timpul iernii. Contestatarii vehiculelor electrice vor pretinde ca acestea nu functioneze deloc optim in conditii de vreme rece. Bineintes, acest lucru este doar un mit, care se dovedeste a fi incorect. Toate echipamentele electrice functioneaza chiar si in conditii de temperatura scazuta. Doar autonomia bateriei este posibil sa scada.

Spre exemplu, modelul Tesla S 70D se confrunta cu o pierdere de aproximativ 19% daca conduceti in conditii de ger ( -17 grade celsius cu caldura pornita in masina) potrivit unui comunicat facut de Uniunea Oamenilor de Stiinta. Daca cititi forumurile specializate TESLA, exista utilizatori care au scris ca in zilele de iarna din Chicago au ajuns la o reducere a autonomie chiar si pana la 50%.

Aceasta cifra este valabila pentru multiple calatorii pe distante scurte. Un alt utilizator a scris ca pentru calatoriile pe distante mai lungi, reducerea a fost de aproximativ 20-30%. Aceasta cifra este in concordanta cu ceea ce un proprietar al unui Nissan LEAF din Colorado a scris intr-un articol de blog despre experientele sale de a isi conduce automobilul pe vreme rece. Asta inseamna ca in conditii de temperatura scazuta (-8 grade celsius), autonomia va scadea cu aproximativ 20%. Se poate evita acest lucru, daca ati putea incalzi bateria la temperatura camerei. O solutie ar fi un radiator suplimentar de 100$.”

Avantajele masinilor electrice in timpul iernii
El a enumerat de asemenea si avantajale unei masini electrice in astfel de conditii meteo:

Sistemele electronice de control al tractiunii si stabilitatii functioneaza mult mai bine cu un motor electric, deoarece acesta poate fi controlat mai precis. In practica acest lucru inseamna ca in timp ce o masina normala ar ramane blocata intr-un mic banc de zapada, Leaf-ul are suficienta putere pentru a trece prin bancul de zapada. Ori pur si simplu blocheaza roata, putand astfel sa ii dai o alta directie.
Nu mai ai grija ca ai putea raci, asteptand ca masina sa se incalzeasca. Doar pornesti masina si caldura vine instant. Scaunele si volanul incalzite fac si mai luxoasa aceasta experienta. ( si reduc necesitatea caldurii in interior). Mai mult decat atat, incalzirea prin telecomanda cu temporizator sau de la o aplicatie de telefon poate sa incalzeasca si dezgheata masina chiar inainte de a ajunge la ea.
Diametrul mare al rotii, centrul de greutate redus si balanta de greutate fac ca manevrabilitatea si tractiunea sa fie mai bune. Transmisia pe roti previne dereparea si este la fel de sigura ca tractiunea integrala. Adaugarea anvelopelor de iarna transforma Leaf-ul intr-un monstru ce distruge zapada.


Cei care vor sa isi achizitioneze o masina electrica, ar putea sa dea inapoi atunci cand aud de scaderea autonomiei pe timp de vreme rece. Cu toate acestea, vehiculele obisnuite au de asemenea o eficienta redusa a autonomiei la vreme rece. „ Testele de economie de combustibil arata ca in cazul calatoriilor pe distante scurte in oras, autonomia unu vehicul obisnuit pe benzina este cu aproximativ 12% mai mic la o temperatura de -6 grade celsius, decat ar fi la o temperatura de 25 de grade celsius. Poate scadea pana la 22% in cazul drumurilor foarte scurte de 5-6 kilometri.”

Asadar, eficienta energetica redusa in timpul sezonului rece nu este doar o problema pentru vehiculele electrice. Dar criticii acestora nu vor mentiona probabil acest aspect.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s